Firmy navazují spolupráce s dodavateli IT kapacit s cílem získat na projekty ty nejvhodnější profesionály a výrazně zkrátit čas spojený s jejich hledáním. Aby mohl dodavatel odvést výtečnou práci a tento cíl naplnit, potřebuje co nejlépe poznat projekt i prostředí firmy. V tom mu lze pomoci - důkladně zpracovanými podklady.
Mějte tedy trpělivost s našimi account manažery, kteří se vás doptávají na spoustu (ve vašich očích možná nedůležitých) detailů. Anebo ještě lépe, prozraďte nám je rovnou sami.
Jaký nejzávažnější nedostatek jsme vypozorovali?
Určitě uvádění starých nebo zastaralých technologií bez poznámky, že se na projektu využívají jen okrajově a specialista se s nimi vůbec nemusí setkat. Tato zdánlivě maličkost může úplně zbytečně odradit šikovné kandidáty.
Proto určitě doporučujeme: rozlišujte u projektu technologie, se kterými bude váš potenciální kolega opravdu pracovat a ty, se kterými se může, ale možná ani nemusí potkat. Pár vteřin navíc při psaní poptávky vám může ušetřit moře času při hledání vhodného kandidáta.
Proč platí pravidlo čím víc informací o pozici a projektu, tím lépe?
IT specialisté jsou skupinou, která si na pracovním trhu může spolupráce vybírat. Každý projekt tak u nich má x dalších konkurentů. Poskytnutí všech relevantních informací proto může představovat rozdíl mezi projektem, kterému bude vaši potenciální kolegové věnovat pozornost a tím, jehož popis ani nedočte.
Dostatek informací pomůže také kandidátovi již předem v rozhodování, jestli ho projekt láká a má pro něj smysl chodit na pohovor. Šetří tak nejen čas svůj, ale také váš nebo vašich kolegů.
Jaké informace od vás tedy váš dodavatel bude potřebovat?
- Detailní popis projektu, na kterém se bude pracovat. Co bude výsledkem práce specialisty a jaký má daný produkt nebo služba přínos pro koncového uživatele?
- Popis činností, které bude specialista na projektu vykonávat, informace o jeho roli a náplni práce.
- Specifikované technologie, metodiky, nástroje a jejich verze:
- se kterými přijde specialista na své pozici přímo do styku,
- které se na projektu dále využívají.
- Velikost a složení týmu.
- Očekávaná délka alokace na projektu.
- Možnost práce z domu, případně její rozsah.
- Potřebnost cizích jazyků, případně jejich úroveň.
Zadávání poptávky určitě není věda, chce to jen trochu trpělivosti a správného spoluhráče, který vás navede, jaké informace kandidáty zajímají.
Hledáte aktuálně parťáka pro váš úspěšný projekt? Ozvěte se nám, budeme se těšit.