Jsme tu pro vás PO - PÁ 9:00 - 17:00 info@systeum.cz +420 777 607 467

Jsme tu pro vás PO - PÁ 9:00 - 17:00 obchod@systeum.cz +420 777 607 467

Skryté funkce profesní sítě LinkedIn pro recruitery. Díl II.

V prvním díle ze série článků zaměřených na profesní síť Linkedin: Všechno, co jste kdy chtěli o profesní síti LinkedIn vědět, jsme se podívali na zajímavá fakta, čísla, historii i předplatné. Nyní si pojďme rozebrat funkce a možnosti, které LinkedIn nabízí pro recruitery, náboráře a human resources specialisty, kteří v našich stojatých vodách loví volné kandidáty na specifické pozice. Představíme vám skryté funkce, o kterých jste možná doposud netušili a poodhalíme tipy, jak s LinkedInem pracujeme my sami.

Pojďme začít zajímavými čísly 

LinkedIn nám dává vybrat ze dvou velmi podobných prémiových účtů pro náboráře, kterým poskytuje nástroje pro vyhledávání relevantních a potencionálních zaměstnanců.

Řeč je o Recruiter Lite a Recruiter 

Recruiter nabízí až 150 InMailů měsíčně a zprávy si můžete ukládat rovnou jako šablony. Co přesně je Inmail a jaký je rozdíl mezi Inmailem a běžnou zprávou, se můžete dočíst v prvním díle Všechno, co jste kdy chtěli o profesní síti LinkedIn vědět.

Recruiter Lite se hodí spíše pro jednotlivce nebo menší společnosti, zatímco LinkedIn Recruiter je vhodný pro střední a větší firmy, které mají vyšší náborové požadavky a více procesů. Rozdíl poznáte také na první pohled v ceně. S účtem Recruitera zaplatíte kolem 15 000 Kč za měsíc, zatímco s účtem Recruiter Lite se můžete dostat skoro na polovinu.

Vyhledávání je základ

V obou verzích můžete využít rozšířené vyhledávání s více než 20 filtry. Ty zahrnují možnosti vyfiltrovat si kandidáty, kteří jsou Open to Work (pouze v rámci účtu Recruiter), jejich současnou pracovní pozici, lokaci, ve které pracují, typ školy a vystudovaného oboru i s rokem ukončení a oblasti pracovního zaměření. Pracovat můžete také s klíčovými slovy, která si LinkedIn vytáhne z celého profilu kandidáta. Pokud např. hledáte určitou technologii, stačí ji zadat do klíčových slov a je jedno, zda ji kandidát má napsanou v mottu nebo v pracovních zkušenostech. LinkedIn projede celý profil a pokud požadovanou technologii v profilu najde, představí vám kandidáta jako vhodného.

Jaké filtry se vám budou hodit?

Years of experience

Pokud máte mnoho výsledků vyhledávání a chcete si rozdělit kandidáty na více sekcí, určitě využijete filtr, díky kterému zjistíte, jak dlouho kandidát v oboru již pracuje.

Job Position - Current / Past

Jeden z nejdůležitějších filtrů pro vyhledávání je Job Position. Pokud jej chcete  dobře využít, dávejte vždy volbu Current. Zobrazí se vám kandidáti, kteří v současné době pracují na pozici, kterou hledáte. Pokud ale máte více času na vyhledávání a málo výsledků, zkuste volbu Past. Ta vám pomůže vyhledat kandidáty, kteří aktuálně nikde nepracují a ukončili poslední zaměstnání. Někdy se vám to může hodit.

Location

I v dnešním převážně remote světě je lokalita často důležitá. Omezte vyhledávání alespoň na kraje, ať máte jistotu, že kandidát není z druhé strany republiky. Pokud kandidát neuvedl bydliště, pracujte s Key words a napište do nich například Praha or Prague. Tak vyhledáte kandidáty, kteří nemají sice uvedené bydliště, ale jejich současné / bývalé zaměstnání bylo v Praze. 

Nejprve si vytvořte Projekt

Projektem nazýváme vyhledávání osob, které si pojmenujete pro snazší zpětné dohledání, ideálně podle data a pozice, kterou aktuálně hledáte (např. projekt Září - Project Manger). V projektu můžete pracovat s Talent Poolem, neboli vyhledáváním kandidátů podle vašich kritérií. Využít přitom můžete také pipeline (pořadí kandidátů), kterou si upravíte podle toho, zda chcete kandidáty uložit do archivu, protože se vám zrovna nehodí na danou pozici, nebo pokud víte, že jste kandidáta oslovovali nedávno. Vyloučit kandidáty v Talent Poolu můžete rovnou z vyhledávání například z vašich posledních projektů nebo můžete zakázat vyhledávání mezi kandidáty z firem, které nechcete oslovovat. Pokud např. existují společnosti, se kterými máte uzavřenou spolupráci nebo jednoduše víte, že nechcete mít kandidáta z některé společnosti, stačí je jednoduše z vyhledávání vyřadit. Následně můžete kandidátům odeslat InMaily s předpřipravenou zprávou.

Recruiting Activities

Pokud nevyužíváte vlastní CRM a nejste si tak jistí, jaké kandidáty jste již oslovili a které nikoli, zkuste Recruiting Activities. V nich nastavíte možnost, aby se do nového projektu nepřidávali kandidáti, které jste oslovili například v předchozích projektech za poslední 3 měsíce.

Práce s Boolean operátory

Pokud lidé práci nehledají, není pro ně často ani důležité mít vlastní profil vyplněn na 100 %. Proto se vám někdy kvalitní kandidáti do vyhledávání ani nedostanou. Zaměřte se na dostatečnou přípravu a pracujte co nejvíce s klíčovými slovy. Při jejich nastavování je dobré používat tzv. Boolean operátory. Jedná se o zkratky OR, AND a NOT, které vám usnadní práci. Pokud byste hledali například Project manažera využijte hned několik názvů této pozice a nezapomeňte pokrýt i zkratky, překlepy a jazykové mutace. 

Vyhledávání může vypadat následovně:

"Project Manager“ OR "Projektovy manazer“ OR "PM“ OR "PMO“ OR "Project Mamager“ OR "Project Manger“

nebo takto:

("Project Manager" OR "Projektovy manazer" OR "PM" OR "PMO" OR "Project Manažer" OR "Projekt Manažer") NOT "SM" NOT "scrum master" NOT "produkt manažer" NOT "product manager"

či takto - v tomto případě jde o keywords a různé pozice:

("Java") AND ("Oracle" OR "PL/SQL" OR "PLSQL" OR " PL\SQL " OR " PL_SQL " OR "DWH" OR " Datawarehouse" OR "Business intelligence" OR "BI" OR "OLAP" OR "ETL")

Sdílejte

Jakmile si vytvoříte svůj seznam kandidátů, můžete využít uloženou šablonu, do které si doplníte personalizovanou zprávu pro jednotlivé kandidáty. Seznamy i projekty můžete sdílet s dalšími lidmi, takže pokud máte vytvořen projekt Září - Project Manger, nasdílejte ho svému kolegovi, který nemusí mít účet Recruitera, a ten vaši práci doplní o poznámky nebo si práci rovnou rozdělíte. Každý z vás může prozkoumat například polovinu vyhledaných kandidátů, zda vyhovují vašim požadavkům a označit, které kandidáty v seznamu ponecháte k oslovení a které nikoli. Následně ten, kdo má účet Recruitera může zaslat připravené InMaily.  

Důležitou součástí účtu Recruitera jsou různé statistiky a reporty, které se vám mohou hodit při vyhodnocování response rate, díky čemuž můžete zjistit, který typ zprávy na kandidáty lépe funguje nebo která vypsaná pozice je na přední příčce co se týče zájmu.