Jsme tu pro vás PO - PÁ 9:00 - 17:00 info@systeum.cz +420 608 408 716

Jsme tu pro vás PO - PÁ 9:00 - 17:00 obchod@systeum.cz +420 608 408 716

Jaký byl Systeum Meetup 2023: Umělá inteligence v praxi

Ve čtvrtek 12. října 2023 jsme v krásných prostorách Worklounge Karlín uspořádali meetup s názvem Umělá inteligence v praxi, kterého se zúčastnilo mnoho nadšenců a odborníků z řad široké veřejnosti. Setkání jsme zahájili výbornou snídaní a networkingem a naladili se tak na diskuzi o umělé inteligenci. Celou akcí nás provázel zakladatel a CEO Systeum, Martin Smětala, který s hosty diskutoval nad různými aspekty této inovativní technologie.

Vadim Petrov
Umělá inteligence ve vývoji her

Vadim Petrov, který se zabývá programováním umělé inteligence ve společnosti Warhorse Studios, představil, jak AI nachází uplatnění ve vývoji her. 

Vadim na otázku týkající se doučování modelu a jeho aktualizace uvedl, že se jedná o složitý proces, na kterém ve Warhorse studiu spolupracují s externí firmou. Pokud vzniknou nedokonalosti ve výstupech, společně je řeší a provádějí potřebné úpravy.

Pokud jde o využití AI při řízení chování NPC postav, Vadim upozornil, že aktuálně ještě nejsou připraveni plně svěřit rozhodování umělé inteligenci, zejména v otevřených světech s mnoha možnostmi.

Když byl dotázán na sledování projektů umělé inteligence v oblasti NPC, jako je například Inworld, Vadim potvrdil, že tyto projekty sleduje a považuje je za zajímavé. Zdůraznil však, že v současnosti, zejména kvůli problémům s AI halucinacemi, si obtížně dokáže představit využití AI pro NPC. Nicméně věří, že v budoucnosti by to mohlo být možné a velmi zajímavé.

Na otázku ohledně toho, zda AI může řídit jednotlivé boty v hrách se samostatným chováním bez původního programu, Vadim odpověděl kladně. Upozornil, že takoví boti již existují a dokážou simulovat samostatné chování, ačkoliv se jim zatím obvykle nepřezdívá umělá inteligence. Očekává, že budoucnost přinese ještě vyspělejší verze těchto botů.

Ohledně možnosti využití AI při testování her Vadim potvrdil, že testování her pomocí AI je v dnešní době rostoucím oborem a věří, že zde existuje velký potenciál. V současné době se však umělá inteligence v herním oboru více zaměřuje na namluvení hlasu a práci s textem pro herní postavy.

Vadim zmínil, že v herním průmyslu již dnes dochází k využívání AI nástrojů, které dokáží generovat grafické prvky, jež lze použít při tvorbě postav a textur. Nicméně, tuto cestu považuje za velmi komplikovanou kvůli autorským právům. Nedávno se objevila situace, kdy společnost Valve omezila hry na své platformě, které využívaly příliš mnoho grafiky a jiných uměleckých prvků generovaných pomocí umělé inteligence, kvůli obavám týkajícím se autorských práv. (Více si o tématu můžete přečíst např. zde)

K otázce, kdo může přijít o práci kvůli AI, Vadim uvedl, že aktuálně to může být problematické pro dabéry a copywritery. Nicméně věří, že s každou novou revoluční technologií vzniknou i nové příležitosti. I když některé profese mohou zmizet, budou se vytvářet nové, které budou mnohem kreativnější a zajímavější.

Diskuzi s Vadimem jsme zakončili otázkou, zda někdy v hrách použil hudbu komponovanou jeho dědečkem Vadimem Petrovem. Vadim se pousmál a řekl, že hudbu svého dědečka zatím nevyužili. Nicméně použili hudbu generovanou umělou inteligencí, která byla vytvořena s ohledem na určitý předem definovaný styl.